mandag 8. oktober 2012

Matpakketid!

I BOKS
-den lille matpakkeboka


Kjøpte denne boka før skolestart.
Flere som har kjøpt den?
Den er superinspirerende!
Matpakker blir ofte lett kjedelige og man går igjen i det samme.... ihvertfall jeg.
Denne boka har utrolig mange ideer, som jeg ikke har tenkt på at finnes engang.
Her er noen av tipsene :
Sett det på en pinne -osteringer, cherrytomater, kjøttpålegg, osv..

Stikk det ut! Bruk pepperkakeformer å stikk ut hjerter, stjernes osv..

Bruk forsjellig typer brød: ikke bare vanlig brødskive prøv rundstykker, bagels, pitabrød, baguetter osv..forandring fryder;)
Rull det sammen: Må pålegget ligge oppå brødskiva? Rull sammen skinke, salami, osteskiver - legg så ved et par riskjeks eller en brødskive med smør.Noen druer eller agurkskiver gjør det komplett:)

Send med stæsj; Et sugerør til vannflaska eller en fin, liten serviett blir litt ekstra stas.
Et lite kort eller en hilsen på matpapiret er en klassiker barnet vil huske når det blir voksent. ( det gjør hvertfall jeg)

Bruk ferdigmat / middagsrester:  Lunsjkaker, reker, kjøttboller, babybel-ost eller hardkokte egg. Gode proteinkilder som bare legges i matboksen, enkelt og greit.

********************

Boka er super, og anbefales på det varmeste! Masse tips som er overkommelige og som man lurer på hvorfor man ikke har tenkt på selv.... 




Jeg har gått til anskaffelse av siliconformer til muffins, som man kan putte opp i matboksen så det blir oppdelte rom.
Også en matboks med kjøle elementer i bunnen. SUPERT!  Særlig i sommerhalvåret .... Hvem digger svett ost...?
Dagens varme anbefaling fra Malin ;)
Nå skal jeg snart rigge meg til å se 1. episode av Farmen.
Flere som gleder seg til det?
Goood kveld/nattaklem fra Malin


1 kommentar:

  1. Så flott tips vennen ;)
    Jeg har ikke sett boka, men sett mange lignende tips på nettet.
    Matpakker kan virkelig gjøres til et høydepunkt på dagen ;)
    Ha en fin dag! Så glad i dere alle sammen <3

    Varme klemmer fra meg

    SvarSlett